مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:22144 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:13

دوستم بخاطر مشكلات زندگي تصميم گرفته ازدواج نكند تا فرزندان او گرفتاردنيا نشوند چگونه او را راهنمايي كنم؟
از اين كه مشكلات خود يا دوستتان را با ما درميان گذاشتيد خرسنديم، دلسوزي شمانسبت به دوستتان امري بسيار پسنديده و نشان مي دهد كه شما نسبت به اطرافيان ودوستان خوداحساس مسؤوليت مي كنيد و در آينده نيز اگر اين روحيه را در خود تقويت كنيد بيشتر مي توانيد در حل مشكلات فردي و اجتماعي مؤثر و مفيد واقع شويد. اينكه فرموديد: دوست من نسبت به زندگي در اين دنيا و ادامه زندگي دلسرد و بيشتر به ياد مرگ و مسائلي از اين قبيل است در واقع اينها همه علامت و نشانه اي از وجود يك مشكل روحي - رواني دارد كه افراد در مقابل فشارهاي زندگي مانند فشار اقتصادي، اجتماعي، اخلاقي، خانوادگي، كار، تحصيل و... براساس ظرفيت وتوانايي كه دارند واكنش هاي متفاوتي نشان مي دهند بعضي باروحيه اي فعال با مشكلات زندگي برخورد مي كنند ودر صدد رفع مشكلات و يا سازگاري با آنها هستند اعم از اينكه اين مشكلات را خود حل كنند يا از طريق كمك گرفتن از ديگران اما در مقابل عده اي هستند كه به هر دليلي برخوردشان با مشكلات زندگي منفعلانه است اينها دچار يأس، نااميدي و در صورت استمرار اين حالت تا 6 ماه دچار افسردگي مي شوند و يكي از علائم افسردگي همين يأس ونوميدي، منفي بافي و بيزاري از زندگي است. بيماري افسردگي گرچه از شيوع بالايي درجامعه برخوردار است اما خوشبختانه بسياري ازبيماران افسرده به درمان پاسخ مي دهند البته اگر درمان نشوند دو حالت ممكن است پيش بيايد، احتمال داردخودبخودباگذشت زمان بصورت طبيعي براساس مكانيزم هايي دفاعي كه درجسم وروح انسان تعبيه شده است بهبودي پيداكنندواحتمال داردكه درصورت عدم درمان مناسب وضعيت آنهاوخيم ترشودوقتي دست به كارهاي خطرناكي كه زندگي آنها را نيز تهديد مي كند، بزنند بنابراين از آنجايي كه دفع ضرر محتمل (آن هم ضرر جاني و از دست دادن سلامت جسمي ورواني) به حكم عقل لازم و واجب است عقل اقتضامي كندكه بايدبه فكردرمان اينگونه افرادبودتاكاربه جاهاي باريك منتهي نشود. بهترين راه درمان ارجاع ايشان به روانپزشك ياروانشناس است امادرعين حال شمارابه راهكارهاي زيرتوصيه مي كنيم. 1- از بحث و جدل كردن با اين افراد خودداري كنيد. 2- سعي كنيدآنهارابه مجالس شاد و بانشاط دعوت كنيد. 3- از بحث در مورد مرگ، بيماري ومسائلي ازاين قبيل درحضورآنهاجداًخودداري كنيد. 4- آنها را توصيه كنيد به يك ورزش مورد علاقه شان كه هر روز ساعتي ورزش كنند خصوصاً ورزش شنا، پياده روي. 5- هروقت احساس مي كنيدكه خيلي كسل وناراحت است توصيه كنيدكه يك دوش آب ولرم بگيرد. 6- از قرار گرفتن اين افراد در محيطهاي خلوت و تنها جلوگيري كنيد. 7- آنها را در فعاليت هاي اجتماعي مشاركت دهيد. 8- در شرايطي كه اين افراد چنين تفكر منفي و مأيوسانه نسبت به زندگي دارند صحبت از ازدواج و طرح آن يااقدام به آن پرهيز كنيد چه اينكه سلامتي آنها در اولويت قرار دارد بعد از دستيابي به سلامتي نسبي ازدواج اشكالي ندارد. 9- در صورت مراجعه به روانپزشك سعي كنيد همراه آنها باشيد و اگر دارويي بر آنها تجويز شد سر وقت حتماً مصرف شود يا اگر توصيه هاي ديگر شد حتماً در مورد آنها انجام بگيرد. 10- اگر احساس مي كنيد در زندگي مشكلاتي دارد سعي كنيد اول آن مشكلات را شناسايي كنيد و در حد امكان خودتان يا با كمك ديگران آن مشكلات رابرطرف كنيد. به اميد اين كه با همكاري شما مشكل ايشان حل شود و هم ايشان با حل شدن مشكلش به وضعيت عادي زندگي برگرددوهم شماباانجام چنين خدمت شايسته اي پله اي ازنردبان تكامل و رشد و ترقي را طي نماييد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.